Orden inom dig.

Min mormor läste nyss lite av de dikter jag skrivit.
Hon är alltid ärlig så jag stålsatte mig och väntade mig ett nederlag.
Hon tittade chockat upp på mig och sa:
"Nämen, de här är ju riktigt bra! Du har orden inom dig. De betyder ju också något, det är ju inte bara massa kludd. Du borde skicka in detta till en tidning, du kan få en slant för det!"
Jag fnissade till av tanken.. men samtidigt märkte jag själv hur jag sken upp. Detta gjorde min kväll.
Jag har skrivit sen jag var liten men aldrig tänkt på att jag kan komma någonstans med det.
Om inte mina framtidsplaner går som de ska har jag plötsligt insett att jag har en plan B.
Skrivandet.
Jag tycker själv inte att jag är speciellt bra, jag vet bara om att det är något som driver mig.
Jag kommer alltid att skriva, spelar ingen roll om någon inte tycker om det eller trycker ner mig. Det är bara något jag måste. Om jag inte skrev, var skulle jag då lasta av alla tankar och känslor?
Iaf så gav mormor mig den liten gnista av självförtroende som fick mig att inse att detta inte bara behöver vara en hobby. Det finns så många alternativ och valmöjligheter att utvecklas inom.
Som sagt, jag skaffade mig precis en plan B.

Tills tankarna för oss åter
//Katharina
1 Mami:

skriven

Det är ju det jag har sagt hela tiden!=) BRA att du lyssnar på mormor iaf!;)

Kommentera här: