Gud

Jag skulle vilja säga att "Gud" är något vi människor satt ord på och på ett sätt "hittat på" för att hitta tröst, och ge oss hopp i tider då allt känns hopplöst. Även om "Gud" används som ett maktmedel i många religioner och skapat mycket smärta och förtryck.
Jag tror dock att det vi kallar "Gud" är något vi har inombords, den.."styrkan? hoppet? ljuset?" som vi alla har och som hjälper oss när vi behöver det som mest. Men även någon form av helhet som finns överallt. Likt ett ljus eller något som kopplar allt samman (svårt att förklara).
Jag är långt ifrån klar med att veta vad jag tror på eller hur jag tror, men det duger för mig just nu.
Alla får och ska tro på precis vad de vill, tro är något som ska hjälpa individen och skapa en trygghet.
Det är inget måste.
 
Tills tankarna för oss åter
 
 

Kommentera här: