Obehag och slampsoda.

Gårkvällen bjöd på en spontan utgång, trots att jag var så trött att jag såg dubbelt.
Fick krama om många fina vänner och drack endast en slampsoda.
Det var dock ganska obehaglig stämning ute igår. Det lyste konflikt i varje hörn och många blev utkastade, vissa slogs, relationsproblem uppstod och allt var ganska spänt.
Sen när jag går hem skriker en äldre man åt sin kompis att "Hon ser ut att vilja suga kuk!" .. och de går efter mig. Tur har man inte långt hem och går med huvudet högt.. men lite nervös blev jag, ja.
Hoppas de snubblade in i en buske, skrapade upp ansiktet, fick en gren i ögat och landade i en hög av sniglar.

Mamma väckte mig idag med solglasögonen på, genom att skrika att jag minsann inte kan sova bort sommarens varmaste dag!
Tacksam för att jag inte är bakis, för att jag har fina vänner, för att allting är ganska uppenbart för en sekund eller två och för att det inte osar melankoli i luften idag.
 
TILLS TANKARNA FÖR OSS ÅTER
 
 

Kommentera här: