Bakom en likgiltig tystnad.

Kanske har jag blivit gammal och bitter. 
Kanske är det inte hälsosamt att komma till insikt när det gäller mig själv och min omgivning. 
Kanske orkar jag inte spela med i det sociala spelet längre. 
Känner mig bara så jävla ensam ibland. 
Den enda responsen man får nu för tiden är ett försök till att byta samtalsämne, ett klent försök till falskt medlidande eller avund om det handlar om något bra. 
Ingenting är intressant om det inte handlar om det materiella, relationer eller kanske vad DE mår dåligt/bra över, deras liv. 
Ingen verkar ha något djup eller någon form av blick över vad som händer utanför deras lilla bubbla
Så jävla matt, ledsen och besviken. Så trött på att hålla käften och bara stå där som stöd för alla i vått och torrt för att sedan stå ensam med endast tomma ord i luften när jag själv behöver någon. 
Jag ber inte om någonting. Jag har aldrig brytt mig så varför skulle någon annan göra det? 
Jag fortsätter väl min väg, jag står på mig och håller huvudet högt samtidigt som jag håller allt inom mig.
Det är jag bra på, jag pratade inte med någon om hur jag mådde från 9års ålder tills jag började i åttan, så jag har år av träning
Likgiltig på utsidan med ett inre kaos. 

Ensam och kaotisk i en värld av människor instängda i grå bubblor. 
TILLS TANKARNA FÖR OSS ÅTER
 
1 loui:

skriven

hallå du vet ju att jag lyssnar

2 Anonym:

skriven

Men du svarar ju aldrig när man försöker prata med dig.

Svar: Ber om ursäkt om så är fallet. När svarar jag inte och vilken fråga ställer du? Är det på frågan "hur mår du?" eller svarar jag inte när du säger hej? Svarar jag inte när du behöver mig eller när du är ledsen?
Eller svarar jag inte på chatten på fb/sms? (för jag hatar att försöka vara djup på chatten)
Lite enklare att förstå vilket sammanhang om du lät bli att vara anonym också.
Katharina

3 Anonym:

skriven

Mjo men det är svårt att säga vad man känner på något av dom forumen. Utan att det ska låta som att man är sur eller något för det är jag inte. Är bara ledsamt att inget funkar för att försöka få kontakt. Eller det har väl funkat ibland men du vet säkert hur jag menar. Försökt få bättre kontakt med dig i några år nu men det är antagligen jag som inte lyckas vara tillräckligt "hipp" hrr eller att jag börjar säga sexuella saker för det kanske är vad man får svar på. Vet inte helt hur man gör. Jag vill ha mer svar än "Bra" när man frågar hur någon mår för när man bara får "Bra" vet man att den inte har tid eller känner för det. Vill veta mer. Men enda sättet att få veta mer är genom att se vad den skriver till någon annan eller på bloggar eller twittrar eller vadsomhelst. Vill ha en riktig vänskap och bry mig men är svårt när man måste slänga sig så långt för att greppa tag i personen =( Haaar försökt fb, sms, telefon, träffas irl men det verkar nog inte funka så bra. Och det kan inte vara något som du gör fel eftersom du har många vänner som det funkar med. Dvs. det måste vara något som jag gör då det inte funkat för mig så bra. Det vore skönt om det fanns någon manual man kunde gå efter. Jag vill VETA hur människor mår, inklusive dig, men alla kan inte bara må "Bra" hela tiden. Även när jag har mått bra har det aldrig bara varit "Bra". Det har aldrig bara varit att "Gå ut ett tag" det har aldrig bara varit att "Sova nu". Alla drömmer om saker, alla känner hundratals saker per minut, alla tänker på saker, alla fantiserar någon gång om att man hoppar runt på byggnader när man är utomhus. Även om det var när man var 14 eller när man är 25. Vet inte hur mycket av det jag skrev nu som jag menade eller var allvarlig med. Men eftersom vi inte har kommit närmare under åren så kommer det verka som en galen främmande person som verkar besatt. Och det är väl så jag verkar för dom flesta -.- Fackit. Jag hoppas att du mår mer än bra iaf. Mer än en robot ^^ Och du vet nog vem jag är ändå.

Kommentera här: