Omöjligt att diskutera.

Idag går det inte längre att ha en diskussion.
Extremister gömmer sig bakom varje hörn och hugger ner de som anser något annat än den moderna åsikten som är så viktig idag.
Om någon har ett annat perspektiv på ett ämne eller tänker öppet om en fråga så är det direkt någon som vrider på det personen har sagt och plötsligt är hen både rasist, sexistisk, mördare och ondskan själv. 
TAGGA NER. Det går inte att ha en debatt utan att två personer tycker olika.

Det jag tycker är tråkigt är att personer kanske sjunger på samma låt men bara är på olika verser.. och ändå är det någon som anser att den ena sjungit fel och kanske därför är dansbandsmusiker ist för rockstjärna.
Vissa är som mellanstadiemobbare som kastar grus på emo's för att de ser annorlunda ut. Det är utmattande att titta på. 
 
Vi tar ett exempel: Bara för att jag inte tycker om vad ett parti står för så betyder inte det att jag anser att ALLT partiledaren säger är fel. Ingenting är bara svart och vitt. 

Få ner fötterna på jorden och ta ett djupt andetag.
Kanske kan ni skaffa er ett bredare perspektiv och bli lite mer förstående. 
TILLS TANKARNA FÖR OSS ÅTER
 
 
1 Pau:

skriven

Håller verkligen med dig. Altså vissa människor förstår inte att alla inte tycker som dom. Tycker man inte som dom så tror dom att man tycker raka motsatsen. Finns inga grå zoner... lixom Världen e fan inte svartvit den e ju full av färger. Blir så less...

Svar: Går inte en dag utan att jag är tvungen att sucka typ.. Även åt andra hållet, att håller jag inte med någon så tror de plötsligt att jag tycker de är dåliga människor. Jag förstår inte..
Katharina

Kommentera här: